2007年7月1日 星期日

學習英語的策略與方法→one article from newspaper

留言者 josielai
留言時間 2007-06-26 21:24:13
標題 one article from newspaper
留言內容

"A field of storage tanks are seen on the grounds of John F. Kennedy airport in New York, Saturday, June 2,2007. A suspected terrorist cell planned a "chilling" attack to destroy John F. Kennedy International Airport,kill thousands of people and trigger an economic catastrophe by blowing up a jet fuel artery that runs through populous residential neighborhoods,authorities said Saturday."
What does it say?
JFK - 大家都知道那是紐約甘迺迪國際機場. 其他請讀下去,相信大家一定可解出這篇報導是有關..?

Here is another one
"Living in the Grip of Technology -- 3 Cameras, 2 Computers,Let's Buy More"
當你看到這個 "headline" 相信大概可猜出一定是跟3C 電子產品有關的新聞. 且看它另一個子標題(或稱引文 Lead) "An iPod for jogging and an iPod for relaxing at home."
Let's review the body of this article.
Alison Shepard,a marketinng associate for a record label in Manhattan,straps an ultrathin iPod Nano onto her arm before she goes for a run.When she returns to her apartment,she takes off the Nano and turns on the bulkier iPod that has replaced her home music system.
Ms.Shepard also owns two cameras - a point-and-shoot model she bought for $100 and a bulkier, far more expensive single-lens-reflex version that she says lets her be more creative.She has a laptop computer that can play DVDs,as well as a portable DVD player.
Electronic gadgets come in all shapes,sizes and descriptiions to appeal to a range of tastes and requirements. For a growing number of consumers,that means buying two or more models to get every feature that want.
So much for one size fits all.

當然這篇報導頗長,我就不全部載入. 想想,它帶來的訊息是否也與 culture , trend , fashion..等有關呢!


留言者 philo-sopher
留言時間 2007-06-26 22:09:33
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

英文”筆記型電腦”常說的是laptop,
並非中文所說的notebook,
那是因為它方便到可以放在膝上打,
但是你把筆記型電腦放在膝上打打看,
可以熱敷膝蓋哦,
燙傷可別找我。



留言者 Mae
留言時間 2007-06-26 23:36:07
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

我想這篇主題在於反映現今3c產品的氾濫,您永遠都趕不上的!

我想這與 Trend and fashion 有關,而cluture 嘛! 好像這些流行的產品在這全球的趨勢都是ㄧ樣的,只是速度的快慢而已,因此好像這與"Culture" 並無直接關係,科技Internet 的普及,已經是無國界,全球村的時代了,這是我的看法。

留言者 明光
留言時間 2007-06-27 00:36:07
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Josie、 Mae 倆位學長:
今天能夠進入無國界、全球化的時代,電子產品和網路的快速進步,實在是功不可沒。
很多電子產品我都不會用,遑論日新月異的名詞,那更擠得我腦袋快爆了。
我真的好怕,怕的是被這大時代的洪流衝走!

留言者 philo-sopher
留言時間 2007-06-27 01:05:41
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Josie,
你把兩篇文章放在一起,
是想突顯3C產品可以提升生活品質,
但也增加犯罪管道嗎?

這算trend,擋不住的trend,以後就變成全球文化了。



留言者 傷腦筋
留言時間 2007-06-27 08:01:24
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Dear Josie:
我也很愛看你的貼文,只是又犯了規,也是查一下字典,說實在

老師的帥方法也只有你們幾位拿去,我很想跟進,只是還是慢了

好幾拍,不過我還是看得懂Ipod, 因為我已擁有一年多了,我們

當家的告訴我家孩子說,自從我有了Ipod,就都不生氣了,我看

空中英語提到現全世界有四千萬人擁有了。

很早以前,就有日本人說他是地球人,我看以後無論什麼都會世

界大同。

留言者 philo-sopher
留言時間 2007-06-27 12:18:54
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

腦筋,我經常查字典。

留言者 josielai
留言時間 2007-06-27 18:01:47
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

laptop - yes,lots of people are calling "筆電" as laptop.
我經常在課堂上教些課本沒教,但電視/電影/報紙 會出現的 "in" English. laptop 光是從字面上就可猜出是啥,我很喜歡這類的 word, gives you chance to activate you creativity
also good teaching material for 5th~6th graders. I say
this a lot that "English is just like the jigsaw puzzle,
mix 26 letters with vowel can pronounce and has a meaning -- you got a word then follow the basic rules of sentence pattern then you got a sentence then you can go into writing." It is not that difficult as everybody thinks. 至於以上2篇 跟culture 有無直接關係,可能不是當下,但一旦大家把這樣的 trend 視為 New Yorker 得typical/典型的代表...well,probably will be regarded as part of their culture.
As for JFK - 文章表示有一個恐怖組織正在計畫令人不寒而慄的攻擊--把JFK夷為平地。...
Dear 傷腦筋, 本人我都還沒有機會了解iPods呢? 雖然只要提到 apple 大家會聯想到iPod....唉! 有太多太多的 "in" data 我們都需要 "input" 才趕得上呀!

留言者 傷腦筋
留言時間 2007-06-28 05:39:45
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Dear josielai:

I guess you always very busy. Because it was very easy to buy it from 燦坤。

我是因聽到我的老教授推荐,就馬上喜歡,而且他還叫他的兒子去買且複製同樣內容給我,你看我不樂瘋了嗎?現只有三分之一而已還有很多空間可用有, 全部是60GB,我還加進空大的日文,

運氣好碰到我那nice teacher. 不過micosoft 也出來同樣東西,但沒ipod好用,聽說的。

留言者 傷腦筋
留言時間 2007-06-28 05:48:10
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Dear philo-sopher:

我超愛你的回答,因為本來就很偷懶,想不出的字就剛好視而不見,因為有理由,老師說的少查字典,現我想通了,謝謝你。

留言者 philo-sopher
留言時間 2007-06-28 12:23:44
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

腦筋,跟你培養默契,
以後如果看到我回答簡短,
那就表示見不得光。

留言者 傷腦筋
留言時間 2007-06-28 12:32:43
標題 Re:one article from newspaper
留言內容

Dear philo-sopher:
ok!

沒有留言:

網誌存檔