2007年6月29日 星期五

學習英語的策略與方法→chapter 6

留言者 josielai
留言時間 2007-05-05 14:23:44
標題 chapter 6
留言內容

在聽完"國民教育年代的新舊思維",-- I have the following thought -- We all know,not everyone learns in the same way. Many students in Taiwan believe that they aren't smart enough because they get low scores on exams. Unlike the education system in Taiwan which focuses on memorizingn lots of information, teachers overseas usually combines several learning styles or "intelligences" into their lessons for in-and-out-of-class learning. Do you know the different intelligences? Some people are stronger in verbal or math skills,right? some may have a strong ability to play sports, and others are better interacting with people, Do you wanna know which intelligence you have,check the following out:
Linguistic語言的: The ability to use language effectively both orally and in writing.
Logical/Mathematical 邏輯的/數字的:The ability to use numbers effectively and reason well.
Musical:The ability to recognize rhythm,pitch, and melody
Naturalistic自然的:The ability to recognize and classify plants,minerals,and animals.
Conclusion:depending on which intelligences you have, changing the way you study. May everyone learn better and use time more effectively.

留言者 josielai
留言時間 2007-05-05 15:00:08
標題 Re:chapter 6
留言內容

敢問陳老師
在第6章提及"傳統的文法翻譯法"及現今的英語寫作方式已愈趨活潑. 學生有個疑問,如有一本書,原作家是日本人,其小說經外籍人士翻譯成英語出版,我忍不住懷疑譯後的字意會不會失真--畢竟當他人嘗試用別國語言想要詮釋出原作者的中心思想到百分百,似乎不太可能,雖然我相信專業翻譯人士的能力.請問我這樣想對嗎?我在猶豫是否該念這本由外籍人士翻譯日本作者的書.謝謝老師的賜教

留言者 陳達武老師
留言時間 2007-05-05 23:37:20
標題 Re:chapter 6
留言內容

josielai:
你如不唸翻譯本,除非你能唸日人原文,我們經常會遇到這種事情,在這種狀況下我們的首要考量是為了瞭解書中的內容,當然不能去計較和原意有多近,因為我們無法讀原文,所以這個顧慮我們想破頭也沒用。
通常如果是要我選中譯本還是英文原文時,我一定選英文原文,只因為再好的翻譯都一定無法完美,我寧願相信自己的閱讀,這和你剛剛的問題應是二回事。

留言者 josielai
留言時間 2007-05-06 11:06:06
標題 Re:chapter 6
留言內容

謝謝老師的指導
我想我還是stick to the original.
修了這門課更加證實自己的想法並非另類,與同儕不同觀念也不一定是錯的.面對年青的下一代及他們的家長我會更加有信心,因為學習英語的過程應是有趣的也是須長期經營的.
看到空大我們這班的學生日益減少,連考試也缺席,真替他們感到可惜,為何不給自己一個機會好好面對與更進一步瞭解英語文.希望大家可多上這個大家討論很踴躍的原地一起切磋才是.

留言者 josielai
留言時間 2007-05-06 11:07:46
標題 Re:chapter 6
留言內容

correction:
應是 "園地".
我的鍵盤怪怪地!ooooops

沒有留言:

網誌存檔